خیلی از مردم به دلیل داشتن دغدغه های کاری و زندگی و دلایل گوناگون ممکن هست وقت کافی برای پخت یه غذای خوشمزه و عالی را نداشته باشند . شاید برای خیلی ها اتفاق افتاده باشه که دیر به منزل برسند یا مهمان سرزده ای به خانه آنها بیاید و نیاز داشته باشند که یک غذای سریع و آبرومندانه درست کنند . در این شرایط ،سخت هست که به فکر درست کردن غذای مناسبی بیفتید که هم در کوتاه ترین زمان ممکن آماده شود و هم خوشمزه باشد .

خب در این حالت اگر از قبل لیستی از تهیه غذای فوری آماده کرده باشید کمک بزرگی به شما خواهد کرد و مقدار زیادی از زمان صرفه جویی خواهد شد .

ما در این مقاله لیستی از غذاهایی که سریع آماده میشوند و روش پخت آنها را به شما آموزش میدیم.

تهیه غذاهای ساده و فوری

یکی از غذاهایی که خیلی سریع آماده میشه و همیشه هم پر طرفدار بوده ساندویچ فیله مرغ هست.

این غذا رو میتونید برای ناهار شرکتی همسرتون آماده کنید در محل کار خود نوش جان نماید یا در منزل برای مواقعی که وقت کافی برای صرف درست کردن غذا رو ندارید حتما امتحان کنید .

ساندویچ فیله مرغ تهیه غذای طاها
ساندویچ فیله مرغ

سالاد مرغ رژیمی هم از غذاهایی هست که سریع آماده میشه و با گوشت مرغ می تونید درست کنید. اونهایی که خیلی تخم مرغ دوست دارند میتونند در کنار پنیر موزارلا یک غذای عالی و سریع رو نوش جان کنند .

یکی دیگه از غذاهایی که سریع آماده میشه اسنک کالباس هست که معمولا به دو روش تهیه میشه هم داخل ماهیتابه و هم با استفاده از دستگاه ساندویچ ساز خانگی . یه سری دیگه از غذاها هم هستند که هم خوشمزه اند و هم سریع حاضر میشن مثل : اسنک مرغ ، دمی بلغور ، املت عدس و سبزیجات ، همبرگر خانگی ، گراتن بادمجان و سیب زمینی و سالاد فوری سیب زمینی که طرز تهیه همشون خیلی ساده است .

معرفی غذاهای سریع و فوری

یکی دیگر از غذاهایی که میتونید سریع آماده کنید و خیلی هم پر طرفداره امت هست . املت با انواع مختلفی که دارد در همه کشورها به عنوان غذایی ساده و فوری مورد استفاده مردم بوده است . برای پخت املت بعضی ها از سبزیجات مختلف برای متفاوت شدن طعم آن استفاده می کنند .

یک غذای فرانسوی هم هست که با گوشت چرخ کرده آماده میشه و یک غذای فوری به حساب میاد و اون رولت گوشت فرانسوی هست.

گمج کباب گیلانی از غذاهایی هست که در خطه شمال کشور ما به عنوان غذایی فوری مورد استفاده هست . در صورتیکه وقت کافی جهت پخت غذا رو ندارید میتونید سیب زمینی سرخ کرده و خوراک گوشت چرخ کرده رو نوش جان کنید.

آموزش تهیه غذایی سریع و مجلسی

فیله مرغ با سس پستو تهیه غذای طاها

یکی از غذاهای مجلسی که میتونید در کوتاه ترین زمان آماده کنید فیله مرغ با سس پستو هست . برای تهیه غذای مجالس و مهمانی این غذا خیلی مناسب هست . روش پخت آن هم به این صورت هست که فیله های مرغ رو میتونید با مقداری فلفل و نمک طعم دار کرده و بعد داخل فر بگذارید .

برای اینکه طعم و زیبایی غذای شما دو چندان شود می توانید گوجه فرنگی را حلقه حلقه برش دهید و در کنار فیله های مرغ داخل سینی فر قرار دهید تا پخته شوند و بعد نوش جان کنید.

طرز تهیه غذای فوری برای گیاهخواران

یک غذای فوری و عالی برای گیاهخواران هم معرفی کنیم و اون کوکو ذرت هست . ابتدا آرد و بکینگ پودر رو با هم الک کنید سپس تخم مرغ رو بهش اضافه کنید و خوب بهم بزنید بعدش میتونید ادویه های مورد علاقتون و سیر رنده شده رو اضافه نمایید و باز هم مواد رو مخلوط کنید . سپس میتونید فلفل دلمه ای که نگینی شده و ذرت رو بهش اضافه کرده و مثل کوکو در روغن سرخ کنید .

مطالب مرتبط : غذاهای مرسوم در شب یلدا

طرز تهیه غذای بدون گوشت و سریع

قارچ سوخاری از غذاهایی هست که خیلی طرفدار داره و بدون گوشت تهیه میشه این غذا نیازی به مقداری قارچ متوسط و کوچک داره. بعد از تهیه قارچ به سراغ مزه دار کردن آرد با فلفل و نمک میرویم . سپس قارچ ها رو در آرد غلطانیده و بعد داخل تخم مرغ میزنیم و مجدد در آرد سوخاری زده و در نهایت با روغنی که از قبل روی حرارت بوده و داغ شده سرخ میکنیم .

با سیب زمینی یه غذای سریع درست کنید

یکی دیگه از غذاهای فوری و ساده که خیلی هم خوشمزه هست پوره سیب زمینی با پیاز داغ می باشد. اولین کار این هست که سیب زمینی ها رو خوب آب پز کنید و بعد با مخلوط کن یا دستی آن ها رو بصورت پوره در بیارید سپس مقداری نمک و فلفل بهش اضافه کنید و در نهایت هم پیاز داغ و گردو چرخ شده رو اضافه کنید و از این غذای سریع و ساده لذت ببرید .

چند تا غذای دیگه هم هست که میتونید با سیب زمینی درست کنید که خیلی هم سریع و ساده آماده میشوند مثل : سیب زمینی سرخ شده ، سالاد الویه ، کتلت سیب زمینی ، سیب زمینی تنوری .

چند تا غذای فوری برای جشن تولد

سالاد الویه تهیه غذای طاها
سالاد الویه

معمولا تو غذای جشن ها و مجالس معروف ترین غذایی که به چشم میاد سالاد الویه هست . طرز تهیه آن هم به این صورت هست که ابتدا مرغ و تخم مرغ و سیب زمینی رو آب پز کنید البته هر کدوم رو جدا جدا سپس ریز رنده کنید سپس خوب مخلوط کنید و سس مایونز رو اضافه کرده و بعد خیار شور ، نخود فرنگی و هویج رنده شده رو به آن اضافه نمائید .

در آخر هم برای زیای و خوشمزه تر شدنش میتونید گوجه فرنگی رو حلقه حلقه کنید و برای تزئینش استفاده کنید .

معمولا برای جشن تولد ها از غذاهای مثل رولت مرغ ، سالاد ماکارونی و لازانیا استفاده میشه .

بیشتر بخوانید : آیا انتقال کرونا از طریق غذا ممکنه ؟

طرز تهیه املت با تن ماهی

املت تن ماهی

برای درست کردن املت گوجه فرنگی با تن ماهی ابتدا گوجه فرنگی ها رو بصورت پوره در بیارید .

سپس فلفل و نمک بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید مرحله بعد پیاز و جعفری را اضافه کرده و مخلوط کنید در ادامه تخم مرغ را بشکنید و با مواد خود ترکیب کنید .

بعد از مخلوط کردن همه مواد تن ماهی رو اضافه کنید و بعد از ترکیب آنها با هم و صاف کردن سطح مواد آن را در فر گذاشته و تا حدود 20 دقیقه صبر کنید تا کامل بپزد و سپس امت گوجه فرنگی و تن ماهی شما آماده نوش جان کردن می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *