با وجود رعایت بهداشت توسط تهیه غذا ها و رستوران های بیرون بر نمی توان به آن بسنده کرد و برای جلوگیری از انتقال ویروس ما هم باید نکات بهداشتی را در داخل منزل یا محل کار رعایت کنیم .

این نکته مهم تعویض ظرف غذا پس از دریافت بسته سفارش از کترینگ یا رستورانی هست که غذای شما را تحویل داده . حتما آن را به ظرف تمیز و مناسبی منتقل کنید و با این کار کمک زیادی به سلامت خودتون و جلوگیری از انتقال ویروس کرده اید . سپس غذا را روی حرارت و گرمای مناسب قرار دهید و با خیالی راحت و بدون داشتن نگرانی غذا را میل کنید .

انتقال کرونا از طریق غذا – آیا ممکنه؟

تو این روزها که بازار ویروس منحوس کرونا داغه خیلی از مردم میپرسن که آیا کرونا از غذا منتقل میشه یا خیر ؟

ترس انتقال کرونا از طریق غذای بیرون بر و کترینگ های غذایی و رستوران ها باعث شده خیلی ها مثل سابق سفارشات غذای روزانه و غذای شرکتی را متوقف کنند و خودشان دست به کار شوند و غذای خانگی درست کنند که این موضوع هم باعث شد تا تهیه غذاهای زیادی برای توزیع غذا با مشکل مواجه شوند ولی همه اینها بخاطر عدم اطلاعات درست از چگونگی انتقال ویروس کرونا در غذاها می باشد .حالا اگه شما از کسانی هستد که دوست دارید جواب این سوال رو پیدا کنید و متوجه شوید که در حقیقت غذاهای بیرون و رستورانی امکان انتفال کرونا را دارند یا خیر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید .

به نظر شما ویروس کرونا از غذاها منتقل میشه یا خیر ؟

شبکه CNN  در گزارشی به این موضوع پرداخت . یکی از مدیران ارشد در حوزه کنترل و پیشگیری شیوع ویروس کرونا در آمریکا اعلام کرد به دلیل اینکه غذا در معرض حرارت بالا قرار میگیرد ویروس کرونا کشته میشود و خوشبختانه قابل انتقال در تهیه غذا نیست .

پس با این توضیحات دیگه خیالتون راحت شد و از این پس می تونید بدون داشتن ترس و استرس برای سفارش غذای خودتون به کترینگ ها و رستوران ها سفارشات خودتون رو اعلام کنید و از غذاهای آماده و خرید آنلاین لذت ببرید .

مطلب پیشنهادی : غذاهای ویژه شب یلدا

اعلام سازمان بهداشت جهانی در مورد انتقال ویروس کرونا با غذا

خیلی از مردم دنیا امروزه درگیر ویروس کرونا هستند و دغدغه اصلی همه اونها اینه که چی بخوریم  و چه چیزی را نخوریم تا ازابتلا به ویروس کرونا پیگشیری کنیم .

سازمان بهداشت جهانی طبق برآوردی که داشته هنوز اطلاعات دقیقی از این که ویروس کورنا از طریق غذاهای بیرون بر یا مواد غذایی بسته بندی شده منتقل شده باشد بدست نیاورده ولی هر چیزی محتمل هست و اولین کاری که ما باید انجام بدیم رعایت دستور العمل های بهداشتی جهت جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا هست .

اولین گام این هست که اگر شما از غذاهای بیرون بر و کترینگ ها غذای روزانه ، غذای شرکتی یا غذای مجالس و مهمانی را تهیه میکنید حتما بعد از دریافت غذای خود بهتر است ظرف آنرا عوض کنید و غذا را داخل ظرف دیگری ریخته و مجدد روی حرارت گرم کنید .

همچنین دست های خود را به خوبی بشویید تا مانع انتقال ویروس شوید و با خیالی راحت غذا را میل نمائید .

ویروس کرونا با حرارت زیاد نابود میشه ؟

یکی از نکات مهم در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق غذا حرارت دادن آن هست .

حرارت بالا می تونه ویروس رو نابود کنه حتی در صورتی که مواد اولیه غذا به کرونا آلوده باشه با این دمای بالایی که غذا پخته میشه ویروس هم از بین میره و دیگه جای نگرانی نیست .

رعایت پروتکل های بهداشتی در کیترینگ ها و تهیه غذاهای بیرون بر

با وجود نظارت شدید و گسترده وزارت بهداشت و بازدید دوره ای از رستوران ها و آشپزخانه های بیرون بر و اهمیت این موضوع برای مردم باعث شده تا اگر بهداشت با پروتکل هایی که اعلام شده رعایت نشود محل کسب و کار خلاف کننده پلمپ شده و با این سخت گیری هایی که صورت میگیرد باعث شده تا همه تهیه غذاهای بیرون بر و کترینگ ها با توجه ویژه ای بهداشت را در تولید و توزیع غذا رعایت کنند تا باعث جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شود

آشپزخانه های صنعتی و بیرون بر حتما باید نکات بهداشتی مثل تهویه مکان ، داشتن ماسک برای پرسنل در حین پخت غذا و سرو آن  ، شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از مواد ضد عفونی در زمان تولید و توزیع غذا را در جهت جلوگیری از انتقال ویروس مد نظر داشته باشند .

مصرف کنندگان غذا هم با رعایت دستور العمل هایی که گفتیم مثل گرم کردن غذا بعد از دریافت سفارش و دور انداختن بسته بندی آن می توانند کمک بسیاری به عدم انتشار ویروس داشته باشند.

بیشتر بخوانید : آموزش تهیه غذاهای فوری و سریع

احتمال انتقال ویروس کرونا با سفارش غذای سرد

بسیاری از پزشکان و متخصصین حوزه غذایی معتقدند احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق غذاهای سرد وجود دارد و تاکید کردند که حتی المقدور از سفارش غذاهای بیرون و سرد جلوگیری بشه .

البته اگر از غذاهای سرد که از بیرون تهیه کردید و و امکان گرم کردن آن را در منزل یا محل کار خود را دارید می تواند از نظر بهداشتی بسیار بهتر باشد و احتمال انتقال ویروس را کمتر کند .

در حد امکان ظرف غذای بیرون را عوض کنید

با وجود رعایت بهداشت توسط تهیه غذاها و رستوران های بیرون بر نمی توان به آن بسنده کرد و برای جلوگیری از انتقال ویروس ما هم باید نکات بهداشتی را در داخل منزل یا محل کار رعایت کنیم .

این نکته مهم : تعویض ظرف غذا پس از دریافت بسته سفارش از کترینگ یا رستورانی هست که غذای شما را تحویل داده . حتما آن را به ظرف تمیز و مناسبی منتقل کنید و با این کار کمک زیادی به سلامت خودتون و جلوگیری از انتقال ویروس کرده اید . سپس غذا را روی حرارت و گرمای مناسب قرار دهید و با خیالی راحت و بدون داشتن نگرانی غذا را میل کنید .

آخرین نکته در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق غذاهای بیرون

حتما نکات بهداشتی را برای غذاهای که نمی توان آن ها را روی حرات گذاشت یا غذاهایی که بصورت کامل پخته نمیشوند رعایت کنید . چنانچه مراقبت های بهداشتی در مورد این نوع غذاها رعایت نشود امکان انتقال ویروس و انتشار آن از غذاهای بیرون بر وجود دارد و حتما برای سلامتی خودتون ارزش قائل شوید و مواردی که گفته شد را دقیق عمل کنید تا درگیر ویروس کرونا نشوید .

با سخت گیری ها و بازرسی های بهداشتی خوبی که از رستوران ها و کترینگ های بیرون بر غذا بعمل میاد انتقال ویروس در این حوزه به حداقل رسیده و میتوان انتظار داشت مردم با خیال راحت غذای خودشون رو از تهیه غذا و رستوران های بیرون بر تهیه کنند .

همه دست به دست هم در این زنجیره شریک هستیم و همانقدر که رستوران ها و کترینگ ها ، پرسنل و آشپزهای آنها در این مسیر نقش دارند ، مشتریان هم با رعایت دستور العمل هایی که گفته شد می توانند هر چه بیشتر در جلوگیری از انتقال ویروس و کاهش آن کمک شایانی داشته باشند .

به امید نابودی کامل ویروس کرونا و سلامتی همه مردم دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *