شب یلدا شام چی بخوریم ؟

یه شب ویژه و خاص برای همه ما ایرانی شب یلدا هست که دوست داریم با خوراکی ها و غذاهای خاص این شب رو جشن بگیریم .

تو این مطلب بهترین غذای شب یلدا و طرز تهیه آنها رو بهتون معرفی میکنیم ، همچنین کمی در مورد خوراکی ها و دسرهایی که تو این شب استفاده میشه و یه سری نکته های مفید و جالب رو بهتون معرفی میکنیم . پس اگه شما هم از کسانی هستید که به این شب خیلی اهمیت میدید و دوست دارید با جمعی از خانواده و دوستان در شب یلدا خوراکی و غذاهای خوشمزه رو تجربه کنید تا آخر با ما همراه باشید …

غذاهای مرسوم در شب یلدا

یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین غذاهای این شب که در این شب طبخ میشه و جز بهترین غذاهای این شب هست خورشت فسنجان مجلسی می باشد . خورش فسنجون میتونه ازعالی ترین پیشنهادات شام برای شب نشینی های شب یلدا باشه .

گزینه بعدی برای پیش غذا سالاد اسفناج و انار هست که ما بهتون پیشنهاد میکنیم حتما سر سفره خودتون داشته باشید چرا که بسیار خوشمزه و پرطرفداره و از غذاهای معروف در شب یلدا هست که از قدیم استفاده میشده .

برای آماده سازی سالاد اسفناج و انار چه موادی لازم داریم ؟

برای تهیه اون باید انار ، گردو ، اسفناج ، پرتقال و ادویه های مورد علاقتون رو داشته باشید .

اگر به طعم انار علاقه مندید و دوست داریم در غذاهای این شب ازش استفاده کنید ما بهتون خورشت اناربیچ رو پیشنهاد میدیم حتما امتحان کنید .

یکی دیگه از گزینه های عالی برای شب یلدا به عنوان پیش غذا سوپ انار هست که جدیدا طرفدارای زیادی هم پیدا کرده است .

از غذاهای خاص شب یلدا غافل نشید !

یکی از غذاهای بسیار عالی و خوش طعم و همچنین با آماده سازی ساده و سریع سینه مرغ بریان با سس هست که در شب یلدا در مجالس مهمانی دیده میشه . برای تهیه این غذای فوری فقط نیازمند نیم ساعت زمان هستید و به راحتی تهیه و آماده میشه .

خورشت ناردون رو حتما همتون شنیدید ، یکی از غذاهای معروف در شب یلدا هست که خیلی هم خوشمزه هست.

خورشت ناردون رو به دو روش ملس و ترش تهیه می کنند بستگی به ذائقه و سلیقه شما داره . حتما بهتون پیشنهاد میکنیم این خورش رو در شب یلدا برای پذیرایی از مهموناتون طبخ کنید و از طفعم بی نظیر اون لذت ببرید .

انار پلو ، شاید نشنیده باشید ولی خیلی ها دنبال غذای پلویی برای این شب هستند و این گزینه براشون ایده آل هست . از زمان  قدیم برای این شب این غذا رو استفاده میکردند و همچنان هم از خوشمزه ترین غذاهای شب یلدا به شمار میاد .

خوراکی شب یلدا چیه ؟

میوه ها همیشه و در همه دورن قسمت وسیعی از خوراکی های زندگی ما رو بخصوص در شب یلدا می سازند چرا که بی ضرر و برای سلامتی ما بسیار مفید هست .

معروف ترین و پر استفاده ترین میوه در شب یلدا هندوانه هست که از دوران خیلی قدیم مورد استفاده همه مردم بوده و همچنان هم هست . هندوانه چه کوچک و چه بزرگ ، گرد باشه یا بیضی ، توش قرمز باشه یا سفید ، طعمش شیرین باشه یا بی مزه ، فرقی نداره  طبق رسم  گذشتگان مشتری ثابت در سر سفره های این شب می باشد .

انار به دلیل همزمانی شب یلدا با فصل چیدن انار از خوشمزه و پر طرفدارترین میوه های این شب به حساب میاد .

خواص بی نظیر انار بسیار میتونه براتون مفید باشه چراکه با داشتن ویتامین سی میتونه تو این فصل از بسیاری از بیماری ها بدن رو تقویت کنه .

یکی دیگه از چیزایی که مرسوم بوده در شب یلدا کدو هست که طرفدارای خاص خودش رو داره .

مطلب پیشنهادی : کترینگ چیست ؟

تنقلات شب یلدا چی بخریم ؟

حتما همه شما میدونید که آجیل شب یلدا همیشه سر سفره مهمونی هایی که از بچگی میرفتیم بوده .

تو آجیل شب یلدا چه چیزهایی هست ؟

پسته ، گردو ، مغز بادوم ، تخمه های مختلف و خیلی چیزهای دیگه که میتونید در آجیل این شب ازش استفاده کنید که بستگی به سلیقه خودتون میتونید هر کدوم رو دوست داشتید در آجیل یلدا استفاده کنید .

یه پیشنهاد جذاب و ویژه هم داریم برای دوست داران میوه خشک . اگه دوست دارید حتما از میوه های خشک در سفره شب یلدا و شب نشینی ازش استفاده کنید مانند : برگه های هلو ، زردآلو ، انجیر ، مویز یا کشمش و هر چیز دیگه ای که مورد سلیقه خودتون باشه .

برای خوشگل شدن سفره شب یلدا حتما از شیرینی جات و دسرهای خوشمزه و رنگارنگ استفاده کنید . البته تو این بخش زیاده روی نکنید چون مصرف زیاد شیرینی های خوشمزه برای سلامتی شما عزیزان مضر هست .

ژله هم میتونه زیبایی سفره شب یلدا رو دو چندان کنه هم قشنگی داره و هم طرفدارای زیادی که میتونه رضایت مهمان های شما رو در پی داشته باشه .

دسر مخصوص شب یلدا

معمولا شب یلدا همیشه در آخرین ماه پائیز بوده و هوا هم سرد هست ولی بستنی انار میتونه پیشنهاد جذابی برای مهمانان شما باشه و در سفره این شب همه را غافل گیر کنه . این دسر خوشمزه  پس از پس از غذاها میتونه طرفدارای زیادی داشته باشه .

یکی از دسرهای بی نظیر ژله یاقوتی هست که جذابیت سفره این شب رو چند برابر میکنه .

روش تهیه این دسر هم با پودر ژله با طعم نار هست که شما این ژله ها رو میتونید در اشکال مختلف و با رنگ های گونگون و به سلیقه خودتون درست کنید .

دسر هندوانه هم از دسرهای فانتزی این شب به شمار میاد !

حتما قالب هایی که به شکل هندوانه هست رو از قبل تهیه کنید چون برای این دسر بهش نیاز پیدا میکنید . ولی بدون قالب هم میشه این دسر رو تهیه کرد که البته نیاز به خلاقیت خودتون و استفاده از زمان بیشتری در درست کردن اون دارید .

طرفدارای چیزکیک هم که دیگه خیلی زیاد هستند ، دسر چیزکیک هندوانه ای از خوشمزه های این شب هست که از دسرهای فانتزی و خوشگل در این شب چیز سفره های شما رو جذاب تر می کند .

با دسرهای ویژه شب یلدا هم آشنا بشید .

یکی دیگه از دسرهای بسیار عالی برای این شب کیک تارت لبویی است که با روش تهیه اون هم به این صورت هست که لبو را پخته و رنده می کنند و از آب لبو هم روی این کیک استفاده میکنند که بسیار لذیذ و خوش طعم میشه .

خانوم های عزیزی که دنبال شیرینی پزی هستند حتما پای کدو حلوایی رو در شب یلدا فراموش نکنند ، اگه بخوایم از دسرهای معروف دیگه این شب نام ببریم اسموتی کدو حلوایی هم مورد علاقه خیلی از مردم در سر سفره این شب بوده است .

برای شب نشینی و دورهمی های خانوادگی این اسموتی میتونه گزینه خوبی در شب یلدا باشه .

و در پایان هم به شما دسر میوه رو پیشنهاد میکنیم .

زیبایی و رنگارنگ بودن میوه ها ، سالم بودن و خوشمزه و جذاب بودن سالاد میوه آخرین موردی هست که حتما در شب یلدا برای پذیرایی از مهمانان پیشنهاد میکنیم حتما استفاده کنید و از این شب در کنار عزیزانتان لذت ببرید .

یکی از بهترین خدمات تهیه غذای طاها پذیرایی از مجالس و مهمانی های شما در شب یلدا بوده و هست که همواره رضایت شما را به همراه داشته است .

تهیه انواع غذاهای شب یلدا ، دسر و خوراکی های مناسب این شب و سرو آن در محل مشتری و همچنین خدمات گل آرایی و سفره آرایی شب یلدا از افتخارات ما بوده است .

برای مشاهده نمونه کار های شب یلدا اینجا را کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *