آموزش طرز تهیه انواع سوپ با طعم های ویژه مخصوص مناسبت های مختلف

امروزه اکثر مردم به دنبال آشنایی با انواع غذاها و طرز تهیه اونها هستند که یکی از مهمترین غذاهایی که میتونه همیشه سر سفره ما ایرانی ها باشه سوپ هست .

سوپ به عنوان یه پیش غذای خوشمزه و مقوی میتونه حتی بعنوان یک وعده غذایی کامل هم استفاده بشه .

تو این مقاله با انواع سوپ ها و طرز تهیه اونها آشنا میشید .

معمولا تو فصل پاییز و زمستان از سوپ های گرم و خوشمزه بیشتر استفاده میشه . با توجه به اینکه همه پزشکان تاکید به مصرف سوپ در زمان بیماری و سرما خوردگی دارند دغدغه شما برای طرز تهیه سوپ های مختلف بیشتر میشه و مجبوریم به دنبال آموزش درست کردن سوپ باشید هر چند که خیلی از ما دنبال آشپزخانه های بیرون بر یا به اصطلاح تهیه غذاهایی باشیم که سوپ در منوی روزانه آنها تهیه میشه .

انوع سوپ تهیه غذای طاها

جالبه که بدونید تهیه غذای طاها سوپ جو در منوی فروش روزانه را همیشه آماده سفارش داره و بصورت تک نفره و سطلی به فروش میرسونه .

در وبسایت تهیه غذای طاها در منوی سالاد و دسر میتونید سوپ ارائه شده و میتونید با مشاهده محصول مورد نظر و تماس با تلفن کترینگ طاها یا تلفن همراه مدیریت سفارش خود را ثبت کنید و خریدی لذت بخش را تجربه کنید .

در ادامه این مقاله توضیحات و آموزش های کاملی در خصوص طرز تهیه انواع سوپ را به شما ارائه میکنیم .

آموزش تهیه انواع سوپ مخصوص زمستان و پاییز

احتمالا برای شما هم جذابه که بدونید ما فقط سوپ جو و رشته نداریم و انواع سوپ های محلی و مخصوص شهرهای مختلف کشورمون داریم که هر کدوم دستور العمل خاص خودشون رو داره به همین دلیل این مقاله رو تهیه کردیم تا شما رو با طرز تهیه اونها آشنا کنیم .

طرز تهیه سوپ ماست خوشمزه

سوپ ماست تهیه غذای طاها

در صورتی که شما هم عاشق سوپ هستید می دونید که یکی از بهترین و راحت ترین سوپ هایی که میشه تهیه کرد سوپ ماست هست که واقعا طعم دلپذیری داره و قطعا پخت سوپ ماست و میل کردن آن تجربه خوبی رو میتونه براتون به همراه داشته باشه .

طرز تهیه سوپ ماست به این ترتیب هست که بایستی اول مقداری آب و نخود را با جو پرک روی شعله بگزارید با خوب بپزه تا در گوارش شما و معده دچار مشکلی نشوید .

سپس نمک و آبلیمو رو اضافه میکنید و در ادامه میتونید تخم مرغ ، آرد و ماست را با هم مخلوط کنید و به مواد دیگر اضافه کنید . اگه دوست داشتید میتونید مقداری گوشت قلقلی هم داخل آن بریزید و تمام . سوپ ماست شما حاضره به همین سادگی و بدون صرف زمان زیادی این سوپ خوشمزه رو در روزهای پاییز و زمستان آماده کنید و در کنار عزیزانتان میل کنید .

آموزش پخت سوپ قارچ و مرغ

سوپ قارچ و مرغ تهیه غذای طاها

سوپ قارچ و مرغ احتمالا از سوپ هایی هست که همه ما ایرانی ها علاقه مند به پخت اون هستیم چراکه بسیار خوشمزه و با ذائقه همه ما سازگار هست . این سوپ در فصل های پاییز و زمستون خیلی پر طرفداره و بهتون توصیه میکنیم حتما با دستور العمل تهیه سوپ قارچ و مرغ یکی از سوپ های بسیار خوشمزه ای است که امروزه اکثر مادران ایرانی علاقه مند به درست کردن آن برای فرزندان خود هستند. این سوپ که در ادامه بهتون آموزش میدیم اون رو آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید .

طرز تهیه سوپ قارچ و مرغ به این صورت هست که باید اول از هر چیز مرغ رو پخته و گوشت اون رو ریش ریش کرده و سپس مقداری پیاز داغ آماده کنید و مقداری کره بهش بزنید و قارچ هایی که اسلایس کردید رو بهش اضافه کنید و بزارید خوب بپزه .

به این ترتیب سوپ قارچ و مرغ شما آماده هست .

طرز تهیه سوپ جو

سوپ جو به عنوان قدیمی ترین و معروف ترین سوپ ایرانی های هست که همیشه مورد توجه بوده و طرفدارای زیادی هم داره و میشه گفت در هر خانه ای تهیه میشه و مادران ایرانی خیلی خوب این سوپ رو درست میکنند .

برای آماده کردن سوپ جو در ابتدا جو پرک رو خوب بشویید و چند ساعتی بزارید خیس بخوره ، بعدش مرغ پخته و ریش ریش شده رو آماده کنید و در ادامه دو عدد پیاز نگینی شده رو سرخ کنید و سپس ادویه های مورد علاقتون رو مثل نمک و زردچوبه بهش اضافه کنید .

سوپ جو تهیه غذای طاها

حالا میتونید مقداری قارچ بهش اضافه کنید و صبر کنید تا قارچ ها آب بندازه سپس آب آن که بخار شد مقداری هویج رنده شده بهش اضافه کنید و بگزارید خوب بپزد .

اگه دوست داشتید سبزی های معطر مثل گشنیز و جعفری تازه یا خشک کرده بهش اضافه کنید ، سوپ جو شما آماده میل کردن هست .

طرز تهیه سوپ شیر

سوپ شیر یکی از سوپ هایی هست که تو سفره های ماه مبارک رمضان بیشتر دیده میشه و بسیار پر طرفدار و خوشمزه هست ، این سوپ برای کودکان هم بسیار غذای مفید و کاملی به حساب میاد ، طرز تهیه سوپ شیر به این ترتیبه که ابتدا باید مواد اولیه خودتون رو خرد کنید .

مواد اولیه شامل قارچ و سیب زمینی و همچنین هویج و پیاز می باشد .

حالا میتونید سینه مرغ رو بپزید (حتما دقت کنید آب اون رو دور نریزید)

در ادامه مرغ ها رو ریش ریش کنید و با قارچ و پیاز تفت بدید سپس مقداری آب ، هویج ، سیب زمینی و آب مرغی که کنار گذاشته بودید رو بهش اضافه کنید .

مرحله بعد اینه که آرد و کره رو با همه تفت بدید و مقداری فلفل و نمک بهش بیافزایید و انقدر مخلوط کنید و هم بزنید تا بصورت یک سس در بیاد و این سس خوشمزه رو بهش اضافه کنید .

یه نکته : حتما دقت کنید برای جلوگیری از نبریدن سوپ شیر قبل از اینکه شیر رو به مخلوط خودتون اضافه کنید بیاد داشته باشید که شیر را از قبل گرم کنید و بعد به ترکیب خودتون اضافه کنید .

سوپ شیر تهیه غذای طاها

امیدواریم آموزش تهیه این سوپ ها براتون مفید بوده باشه .

در مقالات بعدی حتما سوپ های مخصوص کودکان ، سوپ های مخصوص سرما خوردگی ، سوپ مفید برای بیماران کرونایی براتون آماده و منتشر میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *