رفع بوی سوختگی غذا یکی از راه های هست که خیلی از خانم هایی که همیشه در حال تهیه غذای مجالس و مهمانی و پخت و پز روزانه هستند مشتاق به یادگیری آن می باشند تا در صورت سوختن غذا البته به صورت جزئی این امکان را داشته باشند تا بوی آن را برطرف کنند .

ترفندهای زیادی برای گرفتن بوی سوختگی غذا وجود دارد که میتوان بسته به شرایط و مقدار سوختگی غذا از این روش های کاربردی و متنوع استفاده کرد .

در این پست اطلاعات مفید و آموزنده ای را برای از بین بردن بوی سوختن غذاها قرار دادیم تا شاید کمکی هر چند اندک به شما عزیزان در پخت غذایی عالی برای خود و خانواده باشد .

با تیم تولید محتوای طاهافود همراه باشید و تا انتها این مطلب را دنبال کنید تا از شر بوی نامطبوع سوختگی غذا خلاص شوید .

یک روش ساده و عالی برای از بین بردن بوی سوختگی غذا

سوختگی غذاها علل متفاوتی دارند که در بیشتر مواقع این سوختگی ها باعث از بین رفتن غذا نمی شود بلکه بوی بد آن احتمال دارد اذیت کننده باشد .

راه های زیادی برای حل این موضوع وجود دارد تا شما بتوانید بوی سوختگی بوجود آمده را از بین برده و از آن غذا دوباره استفاده کنید و لذت ببرید .

یکی از راحت ترین و بهترین کار برای رفع بوی سوختگی غذا قرار داد یک حبه قند داخل برنج هست . همچنین گذاشتن پنبه ای که به آبلیمو آغشته شده باعث از بین بردن بوی سوختگی غذا میشود .

رفع بوی سوختگی غذا و ته گرفتگی

آموزش رفع بوی سوختگی در خورشت ها

اولین کاری که باید انجام دهید تعویض ظرف غذای خورشت هست چرا که این کار مهمترین اقدام جهت رفع بوی بد ته گرفتن غذا و سوختگی آن هست .

متاسفانه اشتباهی که خیلی از خانم های خانه دار انجام می دهند این است که بعد از بوجود آمدن بوی نامطبوع سوختگی در خورشت اقدام به هم زدن آن و پراکنده کردن بوی آن می کنند . روش اول برای گرفتن بوی سوختگی از غذاهای خورشتی این است که سعی کنید ظرف خورشت خود را بعد از ته گرفتن و سوختن عوض کنید و دوباره پخت آن را ادامه دهید .

ریختن پیاز هم داخل ظرف خورشتی که ته گرفته یا دچار سوختگی شده کمک می کند تا بوی نامطبوع سوختگی برطرف شود . هر موقع احساس کردید بوی بد سوختگی کم شده یا کاملا از بین رفته میتوانید پیاز را خارج کرده و خورشت خود را نوش جان کنید .

ترفند عالی برای از بین بردن بوی سوختگی غذاهای خورشتی

آب و نمک بسیار موثر خواهد بود . برای اینکار مقدار نمک و آب را به خورشت اضافه کنید تا بوی سوختگی از بین رفته و بعد آن را میل کنید . افزودن روغن هم در این شرایط کمک کننده هست و با این اقدام هم می توانید بوی بد سوختگی را در خورشت تا حدود زیادی از بین ببرید . شکر هم از جمله موادی هست که می تواند بوی نامطبوع ته گرفتن خورشت را از بین ببرد البته دقت داشته باشید مقدار زیادی از آن استفاده نکنید چراکه باعث شیرین شدن بیش از حد خورشت می شود . حتما از مقدار کمی شکر برای از بین بردن بو در خورشت استفاده کنید .

بوی سوختگی غذاها

چگونه بوی سوختگی برنج را از بین ببریم ؟

برای خیلی از ما پیش میاد که احتیاج به از بین بردن بوی سوختگی برنج پیدا می کنیم .حال چگونه بوی سوختگی برنج و ته گرفتن آن را از بین ببریم ؟ جواب سوال خیلی ساده هست با یک حبه قند .

گذاشتن قند زیر برنج می تواند این بوی نامطبوع را کاملا از بین ببرد . یک راه دیگر اضافه کردن آبلیمو به برنج هست البته روش آن بدین صورت هست که باید یک پنبه را به آبلیمو آغشته کنید و آن را درون ظرف برنج بگذارید . قطعا می تواند تاثیر زیادی در از بین بردن بوی سوختگی غذاهای برنجی داشته باشید .

نکته طلایی برای رفع بوی ته گرفتگی یا سوختگی غذا

در مورد خورشت ها دقت کنید در صورتی که ته گرفت و بوی نامطبوع سوختگی بلند شد اصلا داخل آن آب نریزید ، چون باعث گسترش بو در تمام ظرف خورشت می شود . پس بهترین کار این هست که خورش را در ظرف دیگری ریخته و بعد به آن آب را بیافزایید. اگر هم غذای برنجی دارید که دچار سوختگی و بوی بد ته گرفتن دارد حتما تکه نانی که مقداری با آب مرطوب شده را روی آن بگذارید و بعد از مدت کوتاهی خواهید دید که بوی سوختگی برطرف شده است .

بوی ته گرفتگی غذا

سخن پایانی

تهیه غذای طاها همواره سعی کرده بهترین و با کیفیت ترین غذاها را با استفاده از درجه یک ترین مواد اولیه تهیه کند و در این راستا آموزش ها و ترفند های لازم برای تهیه غذا و رفع نواقص که در پخت غذاها برای شما پیش می آید را در قالب پست های آموزشی ارائه کند .

طاها فود با تجارب بسیار در زمینه طبخ غذا و یکی از بهترین کترینگ های تهران و برترین تهیه غذای منطقه پاسداران توانسته همواره با قیمت مناسب عالی ترین غذاها را برای مجالس و مهمانی های شما عزیزان تدارک ببیند .

پیشنهاد میکنیم تنوع بالای غذایی و انواع دسر مخصوص تهیه غذای طاها را در فروشگاه آنلاین طاها فود ببینید و با استفاده از روش های تلفنی یا حضوری و یا خرید از اسنپ فود طاها از محصولات غذایی ما لذت ببرید .

خدمات تشریفات و غذای مجالس ترحیم یکی از پررنگ ترین و موفق ترین خدمت طاهافود می باشد .

به امید اینکه همیشه در مجالس شادی و سرور شرکت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *